امروز جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳

مجلس با تحقیق و تفحص دانشگاه پیام نور مخالفت کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی به بررسی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور و رد این درخواست از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات پرداختند که این تقاضا با ۷۵ رای موافق، ۱۱۵ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن علنی تصویب نشد.

بر اساس این گزارش، عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در بیان دلایل رد درخواست تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور گفت: در پی مطرح شدن طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور، برخی نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات حاضر شده و نسبت به این طرح در کمیسیون رای گیری شد اما نتیجه این رای گیری مخالفت با تحقیق و تفحص بود.

وی افزود: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه فراگیر است که بیش از یک میلیون دانشجو در اقصی نقاط کشور را تحت پوشش خود قرار داده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه روش های آموزشی مناسب در این دانشگاه از دیگر مزیت های آن محسوب می شود، ادامه داد: برگزاری آزمون های متمرکز تنها در دانشگاه پیام نور انجام می شود.

فیاضی گفت: ۹۸ درصد مدیران امروز دانشگاه پیام نور در درون دانشگاه هستند در صورتی که قبل از این، این گونه نبود.

در ادامه بررسی این طرح سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر که طراح پیشنهاد تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور بود با اشاره به اینکه هدف ما از طرح این تحقیق و تفحص بررسی نقاط ضعف و قوت دانشگاه پیام نور است تا موجب ارتقای تربیتی در این دانشگاه شود، گفت: اینجا مجلس است و تحقیق و تفحص حق نمایندگان است، متاسفانه در طول چند ماه گذشته که این موضوع مطرح شده من و همکارانم زیر شدیدترین فشارهای روانی و خانوادگی قرار گرفته ایم تا این کار انجام نشود.

وی با طرح این سئوال که مگر در پیام نور چه خبر است که این همه تلاش برای انجام نشدن یک کار قانونی صورت می گیرد، گفت: یکی از همکاران ما به محض امضای طرح تحقیق و تفحص اعلام کرد که رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان متبوعش ۱۵۰۰ کیلومتر راه را طی کرده و به اینجا آمده تا بگوید اگر امضای خود را پس نگیرید من از ریاست دانشگاه عزل می شوم، لااقل شما امضای خود را پس بگیرید.

حسینی با بیان اینکه ۶۰ نفر از همکاران در دو مرحله امضای طرح تحقیق و تفحص را پس گرفتند و عده ای رفتند، گفتند ما اینها را خریده ایم، ادامه داد: ما می خواهیم ثابت کنیم که نماینده مجلس خریدنی نیست؛ هفته گذشته آقای زیاری و همکارانشان پیش آقای نادران رفتند که امضایش را پس بگیرد بعد از آن آمدند و به ما گفتند ما نادران را خریدیم، سئوال من این است که مگر نادران خریدنی است؟

وی گفت: نکاتی که در این طرح تهیه کردیم ارتباطی به افراد ندارد. از دیوان محاسبات ، مرکز پژوهش ها و سازمان بازرسی گزارش هایی را گرفته ایم که نتیجه آن حاکی از این است که سماجت کنیم تا این طرح تحقیق و تفحص به امضای مجلس و نمایندگان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند