امروز شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷

کمترین شهریه برای دانشجویان دکتری پیام نور تصویب شده است

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور(pnnews.ir) به نقل از مهر ۳۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه پیام نور نسبت به افزایش شهریه خود گله مند هستند. این افراد لازم است برای تحصیل در مقطع دکتری شهریه ای بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان را به دانشگاه پیام نور پرداخت کنند در حالیکه ادعا می کنند پیام نور پیش از این اعلام کرده رقم شهریه ۱۸ میلیون تومان است.

شهریه دوره دکتری پیام نور توسط هیأت امنای این دانشگاه که مهدی ایرانمنش – معاون وزیر علوم و رئیس مرکز هیأتهای امنا و هیأتهای ممیزه مرکزی عضویت آن را بر عهده دارد مطرح و تصویب شده است.

در همین باره ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیأت امنای این دانشگاه کمترین شهریه را نسبت به پردیسهای خودگردان دانشگاههای دولتی برای دانشجویان دکتری امسال تصویب کرده است، ادامه داد: با تصویب هیأت امنای دانشگاههای دولتی، شهریه رشته های علوم انسانی در پردیسهای خودگردان ۴۵ و شهریه رشته های غیرعلوم انسانی در مقطع دکتری ۵۵ میلیون تومان اعلام شده است.

وی گفت: این در حالیست که کمترین میزان شهریه برای دانشجویان دکتری پیام نور طی سال جاری تحصیلی توسط هیأت امنا تصویب شده است.

ایرانمنش طی این گفتگو اعلام کرد که سقف مجاز افزایش شهریه را برای پیام نور به یاد ندارد اما تاکید کرد: وقتی اعلام می شود رقم شهریه برای پیام نور تا ۳۵ یا تا ۴۵ میلیون تومان است یعنی دانشگاه می تواند رقمی کمتر از این اعداد را از دانشجویان دریافت کند.

۲ دیدگاه

  1. در هنگام انتخاب رشته، دانشگاه پیام نور را با تحقیقی که از شهریه آن و بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون بیان شده بود بین چهار گزینه مجاز خود ، با توجه به این شهریه و شرایط خودم در اولویت گذاشتم. حال دکتر ایرانمنش که مدتها پاسخگو نبودند در روز ۳۱ شهریور می گویند شهریه پیام نور از پردیس و شبانه کمتر است. اولاً که چنین نیست و بعضی پردیسها و بعضی شبانه ها شهریه ای کمتر از اینکه پیام نور قصد دریافت آنرا دارد می گیرد، ضمن اینکه دانشگاه پیام نور افزایش سالانه ای در حدود ۱۵% را هم اعمال می کند.
    آقای ایرانمنش ظاهراً مدعی اند که مصوبه هیئت امنا است و نمی شود در مورد آن کاری کرد. از شما می پرسم آیا هیئت امنا می تواند هر چیزی را و هر افزایشی را تصویب کند؟ آیا مصوبه هیئت امنا وحی منزل است؟
    اگر هیئت امنا چنین افزایشی را تصویب کرده بود چرا ابلاغ و اعلام و اطلاع رسانی نشد تا افراد بتوانند بر آن مبنا تصمیم گیری کنند؟
    از سرپرست محترم وزارت علوم تقاضا دارم مساعدت فرمایند تا افزایشی در همان حدی که برای دانشجویان در حال تحصیل اعمال شده برای ما نیز در نظر گرفته شود تا ما امکان ادامه تحصیل پیدا کنیم. در ضمن تقاضا دارم تا زمان رسیدگی به موضوع، ثبت نام و دریافت شهریه به تعویق افتد.

  2. شهریه دکترای پیام نور بعد از انتشار نتایج دو برابر
    در حالتی که در زمان انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه پیام نور هزینه دانشگاه بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون ذکر شده و انتخاب این دانشگاه توسط داوطلبان بر آن محاسبه و مبنا انجام شده حال بعد از انتشار نتایج اعلام اینکه هزینه دو برابر شد واقعا غیر منطقی و مصداق بارز گرانفروشی و غش در معامله و ضربه بزرگ روحی به متقاضیان و داوطلبان است. اگر از ابتدای انتخاب هزینه ها روشن بود کسانیکه از عهده آن هزینه گزاف بر می آیند تنها به انتخاب مذکور اقدام می کردند. حال که نتایج منتشر شده ما که توان این هزینه را نداریم
    در جایی خواندم که معاون پیام نور مدعی شده که افزایش شهریه دکترا در آذر اعلام شده، اکیداً چنین نیست من با توجه به اینکه سه گزینه دیگر هم داشتم با بررسی و پرس و جو در مورد شهریه به رقم ۱۵ تا حد اکثر ۱۸ میلیون رسیدم. آقای معاون پیام نور بفرمایند این دو برابر شدن شهریه را کجا در کدام اطلاعیه یا رسانه اعلام کرده بودند!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند