امروز جمعه , ۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳

دانشگاه پیام نور طرح توسعه پایدار کشاورزی مازندران را تدوین کرد

صادق علی موحد منش ˈ در گفت گو با خبرنگاران رسانه های عمومی در محل سالن دانشگاه پیام نور مازندران به بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه با رویکرد کارآفرینی در صدد آموزش این افراد برای انجام فعالیت های کشاورزی است.

وی گفت: همسو با توسعه پایدار کشاورزی مازندران، هر یک از واحد های آموزشی دانشگا پیام استان همانند یک کلینیک تخصصی در خدمت مردم هستند.

موحدمنش محور توسعه استان مازندران را کشاورزی معرفی کرد و افزود: معتقدیم با توجه ویژه به بخش کشاورزی مشکلات بیکاری و کمبود درآمد مردم از بین خواهد رفت.

مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و تولید کننده ۷۲ نوع محصول کشاورزی است که در ۱۵ نوع رتبه نخست کشور را دارد.

حدود ۹/۱۰درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور مربوط به استان مازندران است.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران همچنین از برگزاری دوره های آموزشی کار آفرینی برای استادان دانشگاه ها خبر داد و گفت:رشته های کشاورزی و صنایع مرتبط با کشاورزی ، فنی و مهندسی و هنر در استان مازندران مورد توجه دانشگاه پیام نور است.

وی از تهیه طرح اطلس صنعتی مازندران نیز خبر داد و افزود: معتقدیم مازندران به دلیل حساسیت زیست محیطی در هر منطقه ظرفیت ایجاد صنایع مرتبط با محیط را دارد که دانشگاه پیام نور با این هدف اطلس صنعتی استان را در دست تهیه دارد.

موحدمنش با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور حدود نیمی از بار نظام آموزش عالی دولتی کشور را به دوش می کشد و از دانشگاه های مهم در آموزش از راه دور است، گفت: دانشگاه پیام نور ۲۵درصد دانشجویان آموزش عالی کشور را در بین تمامی دانشگاه های دولتی و غیر دولتی زیر پوشش دارد.

وی افزود: این دانشگاه با برنامه متمرکز نظام آموزشی و با منابع آموزشی غنی کیفی ،نقش مهمی در ارتقاء آموزش عالی کشور دارد.

موحد منش با بیان اینکه نیمی از پذیرفته شدگان دانشجویان کارشناسی ارشد فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه های کشورهای مسلمان رتبه هشتم را دارد.

وی آموزش ، پژوهش ، کار آفرینی و مشاوره تخصصی را رویکردهای دانشگاه پیام نور عنوان کرد و افزود: این سرفصل ها با هدف ارتقا کیفی نظام آموزشی و توجه به مشکلات بیکاری جامعه است.

او به اهمیت و نقش دانشگاه پیام نور در چشم انداز و افق توسعه نظام آموزشی عالی کشور اشاره کرد و ادامه داد: کارآفرینی و مشاوره تخصصی از رویکرد های نوین این دانشگاه است که در دستور کار قرار گرفت.

موحد منش پاسخگویی به نیازهای کنونی استان مازندران را از دیگر اهداف آموزش عالی در دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: جذب نیروهای علمی با مدرک دکترا با هدف کیفی بخشی به اهداف مورد نظر ،اقدام شده است.

وی بابیان اینکه توسعه رشته های پیام نور در راستای نیاز مازندران در دستور کار قرار دارد ،گفت: کمیته ساماندهی رشته های دانشگاه شکل گرفته و حتی در صورت لزوم با اضافه شدن رشته های مورد نیاز ، رشته هایی که متناسب با نیاز استان نباشد ،حذف خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران ارتباط دانشگاه با دستگاه های اجرایی بویژه اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی را ضروری خواند و افزود: امسال با مشارکت دستگاه های دولتی همایش ملی مدیریت بازرگانی با رویکرد کسب و کار و کار آفرینی اسفند ماه در رامسر برگزار می شود.

وی به اهمیت سرمایه گذاری دانشگاه پیام نور در بخش های آزمایشگاهی ، امکانات و فضای آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر با کمک مردم خیر و نوعدوست مازندران و اعتبار عمرانی از محل درآمد های دانشگاه ،وضعیت امکانات و تجهیزات بویژه تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه مطلوب است.

موحد منش از اهدای ۲۵ هکتار زمین توسط مردم مازندران به دانشگاه پیام نور و خرید زمین به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه خبر داد و گفت: در بخش عمرانی دانشگاه پیام نور استان ۲۰میلیارد ریال اعتیار تخصیص داده است که فعالیت ساخت و ساز های توسعه ای در واحد های موجود در حال انجام است.

وی کمک وزارت علوم به دانشگاه پیام نور را برای هر دانشجو در سال ۵۰۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: از آنجایی که دانشگاه پیام نور مازندران به وطور متوسط پنج هزار دانشجو را پذیرش می کند ،از محل دریافت شهریه عادلانه ،امورات خود را پیش می برد.

موحدمنش گرایش دانشجویان مازندران را به رشته های حقوق ، حسابداری و فنی و مهندسی دانست و گفت: توجه به رشته های مورد نیاز استان اهیمت خاصی پیدا کرده است.

وی وضعیت زیر ساخت استان مازندران در بخش خدمات الکترونکی و فیبر نوری را مناسب دانست و گفت: سامانه آموزش الکترونیکی در این دانشگاه راه اندازی شده است.

موحدمنش همچنین از آغاز ثبت نام کارشناسی ارشد در ۱۸ رشته دانشگاه پیام نور مازندران از چهاردهم مهر خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجویان ارشد در این رشته ها حدود ۶۰۰نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند