امروز شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۰

بزرگ ترین و مجهز‌ترین آزمایشگاه عمومی در دانشگاه هشت هزار نفری پیام نور رشت

به گزارش از گیلان،  دکترمنصور یوسفی در نشست شورای آموزش و دانشجویی پیام نور این شهرستان با اشاره به تحصیل حدود به هفت‌هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کار‌شناسی و کارشناسی‌ارشد در دانشگاه پیام‌نور رشت، اظهار کرد: با احتساب ورودی‌های جدید جمعیت دانشجویی این مرکز از مرز هشت هزار نفر می‌گذرد.
وی با بیان اینکه این تعداد دانشجو در ۵۳ رشته تحصیلی در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی و هنر به تحصیل مشغول هستند، افزود: در این مرکز ۲۰ عضو هیئت علمی و بیش از ۴۵۰ استاد مدعو حضور دارند که نزدیک به ۱۰۰ نفر از این اساتید از اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه‌ها هستند.
رییس پیام‌نور رشت، گفت: دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های آموزش زبان انگلیسی، مدیریت دولتی، جغرافیا برنامه‌ریزی شهری، زبان‌شناسی همگانی، ادبیات فارسی و مهندسی مکانیک تحصیل می‌کنند.
یوسفی با اشاره به اینکه مرکز رشت متقاضی دریافت مجوز در شش رشته مقطع کارشناسی‌ارشد و یک رشته ادبیات فارسی در مقطع دکترا است، افزود: مقدمات این کار صورت پذیرفته است.
وی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه ستاد مهر روزهای هفت و هشت مهرماه امسال از دانشجویان جدید‌الورود و خانواده‌های آن‌ها استقبال می‌شود، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و توضیح نکات آموزشی برای شناخت بهتر دانشجویان جدید از آئین‌نامه‌های آموزشی از برنامه‌های مراسم استقبال است.رییس دانشگاه پیام‌نور رشت با تاکید بر گسترش تحصیلات تکمیلی افزود: در حال حاضر حدود۸۰۰ دانشجوی در مقطع کار‌شناسی ارشد این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به عضویت بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانشجو در کتابخانه مرکزی این دانشگاه، اضافه کرد: بیش از ۲۰هزار جلد کتاب در این کتابخانه نگهداری می‌شود و با آغاز سال تحصیلی جدید تعداد اعضای کتابخانه به ۴۰۰۰ نفر رسیده است.
یوسفی با بیان اینکه در سال‌های گذشته خوشبختانه نگرش خانواده‌ها نسبت به سیستم آموزشی دانشگاه پیام‌نور متحول شده است، خاطرنشان کرد: ضریب اعتماد در بین دانشجویان روند صعودی پیدا کرده است.
وی یادآور شد: خروجی ارتباط سازنده و همه‌جانبه بین دانشگاه و دانشجویان در قبولی دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشهود بوده و درصد بالایی از قبولی‌های دوره کار‌شناسی ارشد و دکتری به دانشجویان پیام‌نور اختصاص دارد.
رییس دانشگاه پیام‌نور رشت با اشاره به اینکه احداث آزمایشگاه عمومی پنج طبقه در سایت مرکزی این دانشگاه در حال اجرا است، گفت: سایت آزمایشگاه عمومی مشکلات تأمین آزمایشگاه و برخی کلاس‌های آموزشی را مرتفع می‌کند و بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین آزمایشگاه عمومی دانشگاهی گیلان است.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند