امروز جمعه , ۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹

طراحی سوال بدون حضور فیزیکی استاد / جزئیات سامانه آزمون دانشگاه پیام نور

تفاهم نامه ایجاد پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه پیام نور با حضور حسن زیاری – رئیس دانشگاه پیام نور و محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد.

حسن زیاری در حاشیه امضای این تفاهم نامه، گفت: ۱۴۷ هزار دانشجو در رشته های کامپیوتر، ICT، مدیریت و IT دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل هستند که قسمت اصلی فعالیت آنها به استفاده از فناوری اطلاعات بر می گردد.

وی ادامه داد: در این دانشگاه ۱۰ هزار دانشجو به شیوه الکترونیک تحصیل می کنند که بر اساس چشم‌انداز موجود این تعداد باید به ۳۰۰ هزار دانشجو ارتقاء یابد.

وی افزود: سامانه‌های تولید منابع آموزشی، طراحی سئوال، ارسال الکترونیکی سئوال به بیش از ۵۰۰ مرکز واحد دانشگاهی با امنیت بالا، سامانه جامع آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، سامانه آموزش الکترونیکی و سامانه کتابخانه مجازی به گفته رئیس دانشگاه پیام نور در این دانشگاه راه اندازی شده و هم اکنون فعال هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور درباره سامانه جامع آزمون در دانشگاه پیام نور، گفت: این سامانه شرایطی ایجاد کرده که نیازی به حضور فیزیکی اساتید برای طرح سئوال نیست، استادان می توانند در هر جایی که هستند سوال ها را طراحی کرده و از طریق وب ارسال کنند، این سئوال ها آنلاین به مراکز ارسال و چند ساعت قبل از آزمون با امنیت بالا ذخیره می شوند.

به گفته زیاری، شیوه آزمون بدون کاغذ از دو ترم پیش تاکنون در دانشگاه پیام نور اجرا می شود و از ترم آینده تمام دانشجویان بعد از آزمون می توانند نمره خود را مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند