امروز شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۱

امتحان مجدد برای دانشجویانی که به علت بارش برف نمی توانند در جلسه حضور یابند

دل افکار گفت: امروز برخی از استان ها به دلیل شرایط جوی و بارش برف تقاضای تعطیلی امتحانات دانشگاه را داشته اند اما از آنجا که امتحانات به صورت متمرکز برگزار می شود و امکان تعطیلی وجود ندارد ، برای آن دسته از دانشجویانی که می توانند در جلسه امتحان حاضر شوند ، امتحان برگزار می شود و برای آن دسته از دانشجویانی که شرایط حضور را ندارند ، در بهترین فرصت ممکن ، مجددا امتحان برگزار می شود.

 معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در نشست روسای استانی دانشگاه همچنین  بار دیگر تغییرات نیمسال دوم تحصیلی را یادآور شد و گفت: از آنجا که نیمسال قبلی از ۱۵ شهریورماه آغاز شده است به تبع آن نیمسال دوم نیز بر خلاف سال های قبل دو هفته زودتر یعنی در اول بهمن ماه آغاز می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از مراکز و واحدها خود را با این سیاست تطبیق نداده و تاریخ دفاع پایان نامه ها را به بهمن موکول می کنند که با توجه به اینکه در سیستم زمان آغاز نیمسال اول بهمن ماه لحاظ شده است ، پرداخت حق الزحمه اساتید با مشکل مواجه شده و به ترم بعد موکول می شود.

دکتر دل افکار کیفیت بخشی به آموزش را مسئله ای مهم عنوان کرد و گفت: اعضای هیات علمی که با رکود علمی مواجه هستند ، در تبدیل وضعیت با مشکل مواجه خواهد شد و طبق مقررات اعضای هیات علمی رسمی آزمایشی که در سنوات مجاز خود فعالیت علمی قابل قبولی ارائه ندهند ، یک درجه تنزل خواهند کرد.

وی با عنوان اینکه توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی از سیاست های مهم دانشگاه است ، اظهار داشت: شرایط راه اندازی رشته های ارشد و دکترا از سوی وزارت علوم ابلاغ شده و تمامی روسای استانی باید پس از احراز این شرایط ، درخواست خود را برای راه اندازی رشته ارائه دهند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی به سهمیه بورس مربیان اشاره کرد و گفت: ۵ شاخص برای تعیین افرادی که می توانند از این سهمیه استفاده کنند ، تعیین شده که با توجه به این ۵ شاخص ، استانها باید افراد مورد نظر را به سازمان معرفی کنند و از بین آنها ۱۰ درصد استخراج و به وزارت علوم معرفی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند