امروز جمعه , ۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴

آغاز به کار “جشنواره نشریات و رسانه‌های دانشجویی نسل چهارم” از ۳ آبانماه

ثبت‌نام جشنواره نشریات و رسانه‌های دانشجویی نسل چهارم از امروز آغاز شد و تا ۱۲ بهمن ۹۳ نیز ادامه دارد.

کوروش کمره‌ای دبیر جشنواره نشریات و رسانه‌های دانشجویی در نشست خبری “جشنواره نشریات دانشجویی و رسانه‌های نسل چهارم” که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: نشریات دانشجویی از اهمیت ویژه‌ای در دانشگاه‌ها برخوردارند و امروز نیز این نشریات تأثیرگذاری به سزایی را در جامعه از خود نشان می‌دهند.

وی افزود: در گذشته این جشنواره توسط دو وزارت علوم و بهداشت برگزار می‌شد که این مسئله موجب می‌شد تا این جشنواره ماهیت دولتی داشته باشد اما امسال کار کاملاً دانشجویی بوده و برای نشریات دانشجویی تمایز قائل شدیم.

دبیرجشنواره نشریات دانشجویی و رسانه‌های نسل چهارم تصریح کرد: این جشنواره با سه هدف “کسب و پرورش و توانمندسازی دانشجویان”، “تشویق و معرفی نشریات دانشجویی و رسانه‌های موفق” و همچنین “ایجاد بستر تعامل و هم افزایی بین نشریات دانشجویی و رسانه‌ها” برگزار خواهد شد.

کمره‌ای با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره هفته اول اردیبهشت سال ۹۴ برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۵ اتحادیه بزرگ دانشجویی از جمله اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت دانشجویی، جنبش عدالتخواه دانشجویی و بسیج دانشجویی شرکت می‌کنند.

دبیر جشنواره نشریات دانشجویی و رسانه‌های نسل چهارم در پایان افزود: دانشجویان برای ارسال آثار و ثبت‌نام در این جشنواره می‌توانند از امروز تا تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال ۹۳ با مراجعه به سایت nasl4.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مشتاقی: جشنواره در سه قالب نشریات دانشجویی، رسانه و برترین نقد دانشجویی برگزار می‌شود

در ادامه این نشست رضا مشتاقی، نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: این جشنواره در سه قالب نشریات دانشجویی، رسانه‌ها و بخش بر‌ترین نقد دانشجویی برگزار می‌شود.

وی افزود: نشریات دانشجویی که در این جشنواره شرکت می‌کنند باید از وزارت علوم مجوز داشته و آثار آن‌ها باید از مهرماه سال ۹۱ به بعد باشد.

عضو کمیته اجرایی جشنواره نشریات دانشجویی و رسانه‌های نسل چهارم تصریح کرد: هر آثاری که در رسانه‌های عمومی همچون روزنامه، مجلات و… منتشر شده باشد می‌تواند به شرط دارا بودن مجوز و همچنین انتشار آن‌ها از مهرماه سال ۹۲ در این جشنواره شرکت کنند.

مشتاقی ادامه داد: در بخش ویژه بر‌ترین نقد دانشجویی باید خالق آثار دانشجو باشد و می‌تواند در تمامی مسائل نقش داشته باشد.

وی ابراز داشت این جشنواره در هشت زمینه مقاله، گزارش، یادداشت، طنز، طرح‌های گرافیکی، متن‌های ادبی، اینفوگرافیک و صفحه آرایی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نشریات در شش رشته فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ادبی، هنری، عقیدتی و دینی، طنز و کاریکاتور و علمی برگزار خواهد شد و به آثار بر‌تر جوایزی اهداء خواهد شد.

اسحاقی: یکی از وجوه تمایز اصلی این جشنواره بحث داوری است

صادق اسحاقی نماینده دفتر تحکیم وحدت دانشجویی اظهار داشت: یکی از وجوه تمایز اصلی این جشنواره مسئله داوری است.

وی افزود: داوری این جشنواره در دو مرحله صورت می‌گیرد که در مرحله اول تعدادی از مدیران مسئول نشریات دانشجویی کلیه آثار را داوری کرده و تعدادی از آثار برگزیده را به مرحله دوم ارسال می‌کنند.

عضو کمیته اجرایی جشنواره نشریات دانشجویی و رسانه‌های نسل چهارم تصریح کرد: در مرحله دوم داوری توسط افراد تراز اول رسانه‌ای کشور که سابقه کار در نشریات دانشجویی را دارند صورت می‌گیرد.

اسحاقی خاطر نشان کرد: در این جشنواره به هفت نفر اول لوح تقدیر و تندیس اهدا می‌شود و به سه نفر اول به ترتیب یک میلیون تومان، ۵۰۰ هزار تومان و ۲۵۰ هزار تومان داده خواهد شد.

 باقری: جشنواره در ۲ حوزه آثار مکتوب و مجازی برگزار می‌شود

 محسن باقری نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست جشنواره نشریات دانشجویی و رسانه های نسل چهارم گفت: این جشنواره در دو حوزه نشریات دانشجویی مکتوب و مجازی برگزار می‌شود.

 وی افزود: خالق آثار باید در زمان دانشجویی این آثار را خلق کرده باشد.

 عضو کمیته اجرایی جشنواره نشریات دانشجویی و رسانه‌های نسل چهارم تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند از امروز برای ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی www.nasl4.ir مراجعه کنند.

 باقری خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۲ بهمن ماه ۹۳ بوده و جشنواره در یکی از دانشگاه‌های شهر تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند