امروز شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۴

همکاری وزارت ارشاد با دانشگاه پیام نور در حوزه تالیف کتاب درسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه پیام نور در حوزه تالیف کتاب درسی و نشریات اعلام کرد.

 علی جنتی در دومین جشنواره ملی هفته پژوهش و نکوداشت انتشار ۲۰۰۰ عنوان کتاب دانشگاه پیام نور گفت: ۲۵ آذر در تقویم ایران به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است . این هفته فرصتی برای تقدیر از پژوهشگران، بررسی وضعیت پژوهش در کشور و تلاش برای نهادینه کردن این مقوله مهم است. نقش پژوهش در توسعه پایدار و همه جانبه ، نقشی برجسته و غیرقابل انکار و نیروی محرک توسعه در همه حوزه های فرهنگ، سیاست و اقتصاد است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: اگرچه اهمیت مقوله پژوهش باور و اذعان همگانی است اما هنوز هم این حوزه با مشکلات ساختاری فراوانی رو به روست و راهکار حل این مشکل باید یکی از محورهای اصلی برنامه ها باشد.

جنتی افزود: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای بررسی وضع موجود پژوهش در کشور، بخش های تحقیقاتی سازمان ها و فرصت مغتنمی برای نگاه به افق های پیش رو و تبیین وضعیت مطلوب و متناسب با نیازهای علمی پژوهشی جامعه است.

وی تاکید کرد: اهمیت این حوزه مهم در اندیشه ورزی و تولید علم در ابعاد مختلف حیات بشر بارها مورد تاکید قرار گرفته است. پژوهشگر از حریم حق و حقیقت صیانت می کند و با تبیین آن راه را برای سلامت افراد جامعه هموار می سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به کتاب افزود: کتاب های کمک درسی و فرادرسی از مواردی است که نباید از آن غفلت کرد.

وی با ضمن اعلام همکاری با دانشگاه پیام نور در حوزه تالیف کتاب درسی و نشریات گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای تقویت پژوهش در دانشگاه پیام نور و اخذ برون داد مطلوب از آن، تالیف درسی و نشریات علمی اعلام آمادگی می کند. باید در شرایطی که محدودیت های مالی وجود دارد ، سازو کاری صورت گیرد تا از دوباره کاری و موازی کاری کارهای ضعیف جلوگیری شود.

جنتی افزود: اکنون که نرم افزاری های تولید محتوا و تالیف و ترجمه وجود دارد باید در حفظ تالیفات دانشگاهی اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور اظهار داشت: بیاییم با تمرکز بر یادگیری درجهت تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی در دولت تدبیر و امید اهتمام ورزیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند