امروز جمعه , ۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱

رونمایی از ابردرخت مصنوعی هوشمند جهان در دانشگاه پیام نور تبریز

مراسم آئین رونمایی از اولین ابردرخت مصنوعی هوشمند جهان که به دست دانشجوی پیام نور مرکز تبریز اختراع شده است ، در محل سالن علامه جعفری این مرکز برگزار گردید.
پیمان محمودزاده دانشجوی ترم ۷ کارشناسی رشته شیمی مرکز تبریز هست که با کمک امیر عباس مفید دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق بین المللی موفق به طراحی و ساخت اولین ابر درخت هوشمند مصنوعی جهان شده اند.

این درخت مصنوعی کارکردی برابر با ۳۶۵ درخت طبیعی داشته و به لطف استفاده از سیستم پیشرفته فیلترینگ قادر است علاوه بر جذب۱۰۰درصد دی اکسید کربن هوا ۹۸ درصد آن را با اکسیژن تبدیل کند.
همچنین این درخت مصنوعی انرژی مورد نیاز خود را از پنل های خورشیدی جذب کرده و مازاد برق تولیدی خود را وارد سیستم های توزیع برق شهری می کند.
این درخت مصنوعی بدنه ای به شکل درخت زیتون داشته و برگ های آن نیز شبیه برگ های درخت انجیر است.
پروژه ی ابر درخت مصنوعی هوشمند تاکنون موفق به کسب تأییدات علمی متعدد از مراکز علمی و نیز سازمان حفاظت از محیط زیست کشور شده است.
نمونه های خارجی این طرح صرفا دی اکسید کربن هوا را جذب کرده و توانایی تولید اکسیژن را ندارند.
پیمان محمودزاده دانشجوی مقطع کارشناسی شیمی محض دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی مرکز تبریز یکی ازمخترعان این طرح در خصوص ویژگی های طراحی این اختراع گفت: طراحی این درخت مصنوعی با استعانت از سوره ی شریفه ” تین ” صورت گرفته است.
امیر عباس مفید دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته ی حقوق بین الملل دانشگاه علامه مفید دیگر مخترع این طرح گفت:ابر درخت مصنوعی در مدت ۸ سال و با هزینه کرد ۱۳۰ میلیون تومانی طراحی و ساخته شده است.
دکتر واحدی رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این دانشجویان مخترع بر لزوم حمایت همه جانبه از تولیدات و اختراعات دانشجویان جوان و مبتکر تاکید کرده و گفت : در حوزه فناوری و پژوهش برنامه های ویژه ای داریم تا به کمک برنامه ریزی مستمر و با وجود اساتید مجرب در حوزه های مختلف علمی و نیز دانشجویان مستعد بتوانیم در آینده شاهد پیشرفت های محسوس در این حوزه باشیم .
دکتر کریمی معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور کشور و عضو کمیسیون انرژی شورای عالی تحقیقات و فناوری کشور که در این مراسم حضور یافته بود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، گفت : در حوزه پژوهش نگاه ویژه ای را دایر کرده ایم و قرار بر این است که اقدام و عمل را با هم داشته باشیم تا بتوانیم در راستای تحقق شعار سال نیز قدمهای ارزنده ای را در دانشگاه پیام نور برداریم .
ایشان با اشاره به بازدید دکتر فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری از مرکز توانمندیهای دانشگاه پیام نور در روزهای اخیر ، گفت : دکتر فرهادی بعد از بازدید کامل از این نمایشگاه که در محل سازمان مرکزی پیام نور بر پا شده است ، به توانایی های دانشجویان دانشگاه پیام نور اذعان داشته و بر لزوم حمایت از آنها تاکید کردند.
دکتر کریمی با ستایش تلاش و کوشش دانشجوی مرکز تبریز و پشتکار ایشان در به ثمر رساندن این اختراع ، گفت : علاوه بر جنبه مادی این طرح و میزان صرفه جویی صورت گرفته جنبه انسانی و زیست محیطی آن نمود بیشتری دارد و هرقدم که در راه حیات بشری برداشته شود به عنوان اقدامی انسان دوستانه قابل تقدیر است.
معاون پژوهش دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اهمیت بعد زمانی در خصوص مسائل فناوری و اختراعات گفت :با توجه به وجود کشورهای رقیب و سطح فعالیت بالای پژوهشی در آنها مثل کشور چین ، باید به زمان حرکت و اتمام به موقع اینگونه طرح ها توجه ویژه ای صورت گیرد تا بتوان به عنوان اولین کشور آن را به جهان عرضه کرد.
دکتر نجفی شهردار کلانشهر تبریز و از دیگر مهمانان ویژه این مراسم نیز ضمن تشکر از زحمات آقای پیمان محمودزاده و بانیان برگزاری این مراسم رونمایی ، گفت : شاهد این هستیم که در شهر اولین ها ، اولین دیگری در حال به بار نشستن است و این نشان از توانایی و هوش و ذکاوت بالای جوانان این استان و شهر تبریز است .
شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شاخصه های مردم تبریز به عنوان انسانهایی موقع شناس و زمان شناس ، گفت : انسانهای بزرگی در این شهر پرورش یافته و به جهانیان معرفی شده است که این نشان از دانایی و حکیم بودن آنها بوده است که باعث گردیده شهر تبریز به عنوان شهر اولین ها همیشه زبان زد خاص و عام قرارگیرد.
دکتر نجفی با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی و لزوم سرمایه گذاری در آن با توجه به سیاست های سازمانهای جهانی گفت : از این طرح اختراعی دانشجوی مخترع دانشگاه پیام نور مرکز تبریز به صورت تمام و کمال حمایت خواهیم کرد.
در پایان این مراسم از برخی اساتید پژوهشگر که در راستای این اختراع کمک حال آقای پیمان محمودزاده بودند با اهدای تندیس یادبود قدردانی شده و رونمایی از اختراع با حضور مهمانان و حاضرین در سالن صورت پذیرفت.
سرهنگ میکائیلی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ، آقای اسدی معاون فرماندارتبریز ، آقای قاسمی مدیرکل اداره محیط زیست استان و جمع کثیری از مسئولین استانی و شهرستانی از مهمانان این مراسم بودند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند