امروز شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷

چند نکته مهم جهت آمادگی برای امتحانات پایانترم

با توجه به فرا رسیدن فصل امتحانات پایانترم دانشگاه پیام نور اکثر دانشجویان با مشکلاتی از قبیل استرس امتحانات ، نبود زمان کافی برای مطالعه ، نبود یک برنامه مناسب برای مطالعه و … دست و پنجه نرم می کنند . 

در این مطلب سعی میکنیم چند نکته مهم در خصوص آمادگی برای امتحانات پایانترم را با شما در میان بگذاریم . 

استرس :

استرس یکی از مهمان هایی هست که در فصل امتحانات به سراغ همه دانشجویان می آید اما ممکن است این استرس برای بعضی ها ناچیز و برای بعضی ها بسیار قوی باشد تا آنجایی که دانشجو را حتی در زندگی معمولی نیز دچار مشکل نماید. استرس یک جز جدانشدی امتحانات است پس به جای جنگیدن با این جز بهتر است یاد بگیرید چگونه آن را کنترل و حتی به صفر برسانید .

شما میتوانید با یک برنامه ریزی جهت مطالعه و همچنین تعهد برای اجرای دقیق این برنامه از استرس خود بکاهید . 

برنامه ریزی برای مطالعه : 

آن دسته از دانشجویانی که از اول سال تحصیلی برای خود برنامه مطالعه داشته اند در زمان امتحانات کمتر دچار مشکل می شود و استرس کمتری را تجربه میکنند اما اگر شما از آن دسته از دانشجویانی هستید که تا الان برنامه ای برای مطالعه نداشتید پس بهتر است همین الان یک برنامه برای مطالعه دروس امتحانی تنظیم کنید . گزارش ۴۲۸ یا همان برنامه امتحانی را جلوی خود بگذارید . حال دروس را از آسان به سخت تقسیم بندی کنید منظور از آسان دروسی هستند که میدانید با مطالعه کمتری نتیجه خواهید گرفت و دروس سخت دروسی هستند که می دانید باید وقت بیشتری برای آنها بگذارید تا نتیجه بگیرید . حالا با مدیریت زمان باقی مانده تا امتحانات و آسان و سختی دروس برای هر درس تقسیم بندی زمان مطالعه را انجام دهید .

 

تعهد برای مطالعه : 

خب تا الان یک برنامه ریزی برای مطالعه دروس نوشتید حال باید به برنامه ای که نوشتید متعهد باشید به این معنی که در اجرای برنامه سستی نکنید و از جملاتی مانند : حالا وقت زیاده میخونم ، الان حوصله ندارم ، خوابم میاد و … دوری کنید اینو بدونید که فصل امتحانات یک دوره سخت برای هر دانشجو به حساب می آید اما بهتر است با خودتان صادق باشید شما با انتخاب اینکه می خواهید تحصیل کنید یک هدف برای خود انتخاب کرده اید و آن تحصیل است و برای رسیدن به این هدف نیاز دارید تلاش کنید . حالا زمان تلاش است تا نتیجه بگیرید .

 

چگونه مطالعه کنید : 

موضوعات کتاب را بخوانید و یاد بگیرید و تا زمانی که موضوعی را یاد نگرفتید از آن عبور نکنید ، مباحث مهم را شناسایی کنید و وقت بیشتری روی آنها بگذارید شما می توانید با مطالعه سوالات چند دوره از یک درس کم و بیش مطالب مهم یک کتاب را شناسایی کنید . اگر زمان کافی ندارید بعضی از مباحث را قربانی کنید برای مثال فرض کنید برای مطالعه دو موضوع ۴ ساعت وقت دارید پس برای هر موضوع ۲ ساعت وقت گذاشته اید اما می دانید که با ۲ ساعت مطالعه هر موضوع آنها را به طول کامل یا نخواهید گرفت اما با مطالعه ۴ ساعت یکی از موضوع ها آن را کامل یاد خواهید گرفت پس بهتره یکی از موضوع ها را قربانی کنید البته توجه کنید موضوعات را انقدر قربانی نکنید که خودتان نیز قربانی شوید .

 

روش یادداشت برداری کرنل :

 

ما برای شما روش یادداشت برداری کرنل را پیشنهاد میکنیم . سعی کنید برای هر موضوع مهم یک صفحه A4 و یا یک ورق از دفتر را به آن موضوع اختصاص دهید در صورتی که مطالب در یک صفحه نمی گنجد می توانید از دو صفحه و یا بیشتر نیز برای یک موضوع استفاده کنید . سعی کنید حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید این کار باعث میشود سوال و جواب در ذهن شما به هم ربط پیدا کند .

در آخر وب سایت خدمات دانشجویان پیام نور PNU4U برای همه دانشجویان آرزوی موفقیت و سربلندی را در امتحانات پایانترم دارد .

 

 

 

۲ دیدگاه

  1. میشه لطف کنید سوالات ارشد فراگیر رشته مدیریت سال ۹۸ رو بگذارید..ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند