امروز جمعه , ۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲

امتحانات پایانترم پیام نور چگونه برگزار خواهد شد؟

با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری امتحانات پایانترم دانشگاه پیام نور نمانده است با توجه به شرایط فعلی سوالات زیادی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات در ذهن دانشجویان ایجاد شده است .

در این خصوص وزارت علوم اطلاعیه ای صادر کرده و راهکارهایی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات ارائه کرده است که با توجه به ماهیت دانشگاه پیام نور و متفاوت بودن نحوه برگزاری این امتحانات با سایر دانشگاه ها این راهکارها را بررسی میکنیم : 

اولین راهکار : برگزاری حضوری امتحانات : 

این راهکار با توجه به شرایط موجود دور از ذهن به نظر می رسد همچنین با در نظر گرفتن نحوه امتحانات در دانشگاه پیام نور که به صورت سراسری برگزار می شود این دور از ذهن بودن تقویت می شود چون شرایط در نقاط مختلف با هم متفاوت بوده و در بعضی شهر ها شرایط قرمز بوده و امکان تجمع دانشجویان برای برگزاری امتحانات شاید عملی نباشد.

دومین راهکار : برگزاری امتحانات به صورت غیر حضوری : 

برای برگزاری امتحانات به صورت غیر حضوری نیز راهکارهایی ارائه شده است که به نظر می رسد اغلب این راهکارها در دانشگاه پیام نور جوابگو نخواهد بود مگر اینکه دانشگاه پیام نور تغییر اساسی در نحوه برگزاری امتحانات ( سراسری بودن آن ) انجام دهد . 

۱- اساتید می توانند نمره پایانترم دانشجو را بر اساس انجام امتحانات دوره ای و آزمون های کوتاه در هنگام تدریس غیر حضوری تعیین کنند که این امر بر اساس قوانین فعلی دانشگاه پیام نور ( آزمون سراسری ) امکان پذیر نمی باشد . 

۲- ارائه تمرین و تکلیف در هر جلسه تدریس غیر حضوری و ارزش یابی و تعیین نمره نهایی دانشجو بر اساس این تمرین ها و تکلیف ها که این امر نیز بر اساس قوانین فعلی دانشگاه پیام نور امکان پذیر نمی باشد.

۳- ارائه پروژه هایی برای دانشجو و  ارزش یابی دانشجو از انجام این پروژه ها و تعیین نمره دانشجو بر اساس نحوه انجام پروژه ها که این کار نیز بر اساس قوانین فعلی دانشگاه پیام نور مقدور نمی باشد. 

۴- استفاده از شیوه‌های صوتی و صوتی-تصویری. امکان ارزشیابی میزان و کیفیت فعالیت دانشجو در هر جلسه و در طول نیمسال از طریق بررسی، مشاهده و یا ضبط فعالیت‌های دانشجو و تعیین نمره دانشجو بر اساس این فعالیت ها که این امر نیز بر اساس قوانین فعلی دانشگاه امکان پذیر نمی باشد. 

در این اطلاعیه اعلام شده است که دانشگاهها می توانند از یکی یا ترکیبی از روش های ارائه شده برای ارزش یابی دانشجو استفاده نمایند و نمره نهایی دانشجو را مشخص کنند . 

اما نکته مهم و اساسی که باید به آن توجه کرد این است که در اطلاعیه مذکور هیچ اشاره ای به برگزاری سراسری و مجازی کلیه دروس در یک زمان مشخص ( همان روشی که دانشگاه پیام نور جهت برگزاری امتحانات انجام می داد ) نشده است . 

در نگاه دقیق تر نیز برگزاری امتحانات پایانترم به روش آنلاین و سراسری کاری دور از ذهن بنظر می رسد چرا که برای این کار هم زیر ساختها مهیا نیست هم مشکلات متعددی از جمله ( عدم دسترسی همه دانشجویان به اینترنت و ابزار آن در نقاط مختلف کشور ، امکان قطعی و بروز مشکلات سخت افزاری و نرم افزار در هنگام برگزاری آزمون برای برخی از دانشجویان و … ) می تواند بروز دهد. 

حال باید منتظر ماند و دید مسئولین دانشگاه پیام نور چه فکری برای برگزاری امتحانات پایانترم دانشجویان خواهند کرد. 

 

۴ دیدگاه

  1. تنها راه عاقلانه و منصعانه تغییر تقویم اموزشی ست .

  2. بنظر من این ک میگین حضور فرد و فعالیت فرد درکلاس های غیرحضوری نمره بدن این کاملا اشتباه ب شخصه من تو کلاس اصلا صحبت نمیکنم پس استاد باید ب من صفر بده این کاملا غلط شاید اگه من امتحان بدم خیلی نمره بهتری بگیرم

  3. سلام وقتتون بخیر.
    بازم مشخص نیست…..اصلا حس کتاب خوندنا نداریم…تو را خدا زود مشخص کنید….زودتر خبر بدید…نمونید یه هفته مونده بگید….زودتر بگید که ما هم بتونیم بخونیم کتابا را. ….

  4. پانته آ محمدپور

    بهترین کار مخصوصا برای ما که رشته پژوهش هنر هستیم نوشتن مقاله هست به جای خوندن این کتابهای قطور اینجوری مهارتمون در مقاله نویسی و تحقیق و پژوهش که رشته اصلیمون هست هم بیشتر می شه و هم به حضور در کلاس و جواب و پرسش هم نیاز نیست چون خیلی ها واقعا نمی تونن وارد سایت بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند